Uwaga na oszustów!
Szanowni Klienci,
prosimy zachować szczególną ostrożność oraz czujność podczas korzystania z bankowości internetowej. W ostatnim czasie wzmożona jest aktywność oszustów internetowych.
Nie klikajmy w linki otrzymywane od nieznanych numerów – niemal na pewno przeniosą nas one do stron wyłudzających dane lub pieniądze !!!
Jeśli znajomy znienacka prosi nas o kod BLIK w rozmowie na komunikatorze, zadzwońmy do niego i upewnijmy się, że to z nim rozmawiamy.
Przed potwierdzeniem transakcji BLIK sprawdźmy dwa razy, ile wynosi kwota, i do kogo ona trafi.
Pamiętaj: pracownik Banku nie prosi o podanie danych autoryzacyjnych do bankowości internetowej oraz nie prosi o instalowanie czegokolwiek na urządzeniach użytkownika.
Ważne: kilka zasad bezpiecznego korzystania z bankowości online:
- Sprawdzaj adresy stron www, na których się logujesz oraz ich certyfikaty bezpieczeństwa.
- Sprawdzaj treść SMS i powiadomienia EBO przed potwierdzeniem transakcji: kwotę, rodzaj operacji, nr konta.
- Nie otwieraj przesłanego linka: Bank NIGDY nie wysyła maili bądź SMS-ów z prośbą o kliknięcie w podany link do bankowości internetowej czy systemu płatności. Nie prosi o podawanie kodów BLIK.
- Nie podawaj loginu, haseł, pełnego numeru PESEL, danych karty i numeru CVV2/CVC2 oraz kodu BLIK. Pracownik banku nie poprosi Cię o te dane.
- Należy zawsze mieć świadomość, że wyświetlony numer telefonu lub nazwa banku nie są gwarancją, że rozmawiamy z prawdziwym przedstawicielem banku
- Nie zakładaj, że widoczna nazwa nadawcy e-maila, SMS-a czy połączenia telefonicznego jest prawdziwa. Oszuści potrafią podrobić numer telefonu, który wyświetla się na Twoim ekranie i podszyć się za kogoś z Twojej rodziny, przyjaciół, policjanta czy bank. Jeśli masz wątpliwości, czy dzwoni do Ciebie pracownik banku – skontaktuj się ze swoim Bankiem.
- Nie ma czegoś takiego jak aplikacja BLIK, którą można zainstalować w telefonie – kody BLIK generuje się z poziomu aplikacji swojego banku.
- Regularnie aktualizuj oprogramowanie na komputerze i telefonie (system, aplikacje, przeglądarkę, antywirusy).
- Twórz skomplikowane hasła, trudne do odgadnięcia przez innych.
- Nie używaj tego samego hasła do różnych kont oraz nie zapisuj haseł na kartkach ani w plikach na komputerze.
- Nie loguj się do bankowości EBO i aplikacji mobilnej EBO przez publiczne, niezabezpieczone Wi-Fi ani na urządzeniach publicznie dostępnych np. w kafejkach, hotelach.
- Nie podłączaj zewnętrznych nośników danych do swojego urządzenia, jeśli nie masz pewności co do ich bezpieczeństwa.