29.07.2020r. - mojeID i Profil Zaufany w BS Gorzyce
- Łukasz Staniczek
- Kategoria: Aktualności
- Odsłony: 7573
mojeID - bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online jest już dostępne w Bankach Spółdzielczych Grupy BPS. Uruchamiamy je wraz z Profilem Zaufanym, który jest metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Można powiedzieć, że Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Dzięki temu, wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu.
Skorzystanie z mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu lub korzystania z usług banku komercyjnego. Możliwość korzystania z wielu e-usług przez internet będzie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne. Bez konieczności wychodzenia z domu, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu (podeszły wiek, opieka nad dziećmi, wyjazd, kwarantanna itp.).
Aktualną listę usług publicznych znajdziesz tutaj: https://obywatel.gov.pl/
Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-
Czym jest mojeID?
mojeID służy do zdalnego potwierdzania tożsamości. Pozwala na bezpieczną weryfikację Twoich danych za pomocą bankowości internetowej. Zawsze zobaczysz co i komu przekazujesz. Przekazanie danych każdorazowo wymaga Twojej akceptacji. Dzięki mojeID korzystasz wygodnie z komercyjnych oraz publicznych usług dostępnych online.
mojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.
Możliwości oferowane przez mojeID:
- Potwierdzenie tożsamości
- Logowanie do istniejącego konta
- Autoryzacja operacji
Korzyści:
Łatwiejszy dostęp
Prościej rejestrujesz się i logujesz u dostawców usług.
Bezpieczeństwo
Masz poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi.
Użyteczność
Korzystasz z większej liczby usług online lub masz dostęp do paneli uzupełniających usługi tradycyjne.
Potwierdzanie tożsamości w Internecie staje się łatwiej dostępne
Zastosowanie:
Usługi publiczne
- Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu)
Dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych)
e-Commerce
- Potwierdzanie wieku klienta (np. zakup alkoholu)
Dostarczanie danych niezbędnych do dostawy
Energetyka
- Rejestracja wniosku/formularza
Przedłużenie umowy
Dostęp do portalu klienta
Medycyna
- Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych
Zakup leków przez internet
Media
- Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo
Opłacanie abonamentu
Ubezpieczenia
- Sprzedaż polisy przez internet
Odnowienie polisy (Direct)
JAK ZAŁÓŻYĆ PROFIL ZAUFANY:
1. Wejdź na serwis Profil Zaufany pz.gov.pl > > >
2. Wybierz swojego dostawcę tożsamości (Grupa BPS).
3. Wybierz Bank Spółdzielczy w Gorzycach i kliknij "zarejestruj się".
4. Zostaniesz przekierowany do Systemu bankowości elektronicznej EBO.
5. Po zalogowaniu w Systemie EBO zweryfikuj dane (czy są prawidłowe) we Wniosku o założenie Profilu Zaufanego i operację potwierdź bankowym kodem autoryzacyjnym. Zostaniesz przekierowany ponownie na serwis Profil Zaufany tym samym kończąc proces zakładania Profilu.
6. Potwierdzenie założenia Profilu otrzymasz na swój adres e-mail.
UWAGA!!!
Upewnij się, że masz w Banku aktualny numer telefonu komórkowego oraz adres e-mail - jest to konieczne do założenia Profilu zaufanego.
mojeID w pytaniach i odpowiedziach:
1. Co to jest mojeID?
mojeID to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego uwierzytelnienia danych drogą elektroniczną.
2. Czy aby korzystać z mojeID muszę najpierw osobiście okazać gdzieś dokument tożsamości?
Zaletą mojeID jest wyeliminowanie konieczności dodatkowego potwierdzenia tożsamości. Usługa opiera się na logowaniu do bankowości internetowej, które jest tu równoznaczne z potwierdzeniem Państwa tożsamości.
3. Jaką mam korzyść z używania mojeID?
Na pewno zyskują Państwo więcej wolnego czasu, który wcześniej byłby potrzebny na osobiste wizyty w wielu firmach i instytucjach w celu załatwienia spraw związanych ze sfinalizowaniem umowy, czy podpisaniem dokumentów.
Jest to także rozwiązanie wygodne, ponieważ za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.
4. Czy korzystanie z mojeID jest płatne?
Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów indywidualnych chcących potwierdzać za jej pomocą tożsamość.
5. Czy korzystanie z mojeID jest bezpieczne?
Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową – dostawcę usługi i zarazem operatora systemu Elixir. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usługa spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownika, po zalogowaniu się do banku.