Rozwiązania dla Kredytobiorców
SZCZEGÓŁY ROZWIĄZAŃ DLA KREDYTOBIORCÓW
Klientom, których sytuacja finansowa uległa pogorszeniu w związku z pandemią koronawirusa, udostępniamy rozwiązania powalające m.in. na: odroczeniu rat kredytu lub przedłużeniu okresu kredytowania.
We wniosku należy wskazać w jaki sposób pogorszyła się sytuacja finansowa Kredytobiorcy i jaki to ma wpływ na konieczność zawieszenia spłaty rat.
W przypadku osób fizycznych uzasadnieniem może być fakt, że pandemia wpłynęła na ich zdolność do spłaty rat z powodu: utraty pracy albo opóźnień w wypłacie wynagrodzenia,
W przypadku klientów instytucjonalnych uzasadnieniem może być fakt, że pandemia wpłynęła na ich zdolność do spłaty rat z powodu: istotnego spadku obrotów w okresie pandemii, ograniczenia w przemieszczaniu się, zamknięcia lokali handlowych i gastronomicznych, zamknięcia granic, braku dostępu do materiałów, surowców i półproduktów.
Proponujemy zawieszenie spłaty kredytu w zakresie:
- raty kapitałowej na okres max do 6 miesięcy,
- raty odsetkowej na okres do 3 miesięcy.
Zastosowane odroczenia terminu spłaty spowoduje:
- po okresie prolongaty pozostałe raty kapitałowe zostaną równomiernie powiększone o odroczone płatności rat kapitałowych,
- w przypadku odroczenia w spłacie odsetek – płatność odroczonych odsetek jednorazowo po okresie odroczenia,
- wzrost całkowitego kosztu kredytu.
Rozpatrzenie wniosku o zawieszenie spłaty kredytu jest bezpłatne.
Wniosku o odroczenie nie można złożyć w sytuacji, gdy:
- kredyt posiada opóźnienie w spłacie powyżej 1 miesiąca,
- zobowiązania z tytułu pozostałych kredytów są regulowane z opóźnieniem powyżej 1 miesiąca,
- Klient dokonał nadpłaty kolejnych sześciu rat kredytu (w takim przypadku odroczenie dotyczy wyłącznie odsetek),
- trudna sytuacja finansowa Kredytobiorcy nie jest spowodowana pandemią koronawirusa,
- Klient posiada stałe dochody, które nie uległy zmniejszeniu w wyniku pandemii koronawirusa (np. emeryci, renciści),
- w stosunku do Klienta jest prowadzone postępowanie egzekucyjne.
Wzór Wniosku o odroczenie terminu spłat rat dla Klienta indywidulanego znajduje się poniżej.
WZÓR WNIOSKU KLIENT INDYWIDUALNY > > > pobierz
Wzór Wniosku o odroczenie terminu spłat rat dla Klienta instytucjonalnego znajduje się poniżej.
WZÓR WNIOSKU KLIENT INSTYTUCJONALNY > > > pobierz
Wniosek należy wypełnić wydrukować i podpisać oraz złożyć za pośrednictwem:
- adresu e-mail: info@bsgorzyce.pl w tytule widomości wpisując : KORONAWIRUS
- za pośrednictwem poczty lub kuriera na adres: bank Spółdzielczy w Gorzycach ul. Kościelna 21a, 44-350 Gorzyce,
- w dowolnej placówce Banku,
W trosce o bezpieczeństwo Państwa i naszych Pracowników, w obecnym czasie placówki Banku mogą pracować w ograniczonym zakresie lub mogą być zamknięte. Prosimy o wcześniejsze sprawdzenie godzin ich otwarcia. Informacje o pracy naszych placówek aktualizujemy na bieżąco.
Sprawdź dostępność placówek na www.bsgorzyce.pl