EBO eBank onLine
-
Korzyści
-
Środki Uwierzytelnienia
-
Bezpieczeństwo
-
Wymagania
-
Częste pytania
-
Dokumenty
-
IVR
EBO eBank onLine to usługa łącząca dwa w jednym: wygoda i bezpieczeństwo.
- Prosty i przyjazny interfejs użytkownika, zapewniający wygodne poruszanie się po serwisie i wykonywanie operacji,
- Maksymalny poziom bezpieczeństwa, zapewniony dzięki szyfrowanemu połączeniu oraz wykorzystaniu jednorazowych kodów uwierzytelniających operację (SMS, Karta Kodów, Token),
- Brak opłat za korzystanie z systemu,
- Nowoczesny i funkcjonalny wygląd,
- Możliwość podglądu w panelu posiadanych produktów bankowych: rachunku osobistego, rachunku oszczędnościowego, kart płatniczych, kredytów wraz ze szczegółowymi informacjami na temat poszczególnych produktów,
- Dostępność wersji mobilnej na smartfona i tableta (z systemem Android).
DOŁADOWANIE TELEFONÓW GSM - BEZ OPŁAT - WIĘCEJ...
PŁATNOŚCI INTERNETOWE PAYBYNET - BEZ OPŁAT - WIĘCEJ...
Przelewy i inne operacje na swoim koncie bankowości elektronicznej możesz zatwierdzać wybranym przez Ciebie środkiem uwierzytelniania. Do wyboru dajemy Ci Token, kartę kodów jednorazowych oraz kody SMS. Sam wybierz, który sposób jest dla Ciebie najwygodniejszy!
Token
Jest to bezpłatna aplikacja, którą pobiera się ze sklepów online i instaluje na smartfonie lub tablecie. Token co 30 sekund generuje unikalne kody, które podczas wykonywania przelewu czy zakładania lokaty należy wpisać w EBO eBank onLine.
Token to wygodna i bezpieczna aplikacja, a jej obsługa jest bardzo prosta.
KodySMS
Kody SMS przychodzą na wskazany przez Ciebie numer telefonu komórkowego, a ich nadawcą jest Bank Spółdzielczy w Gorzycach. Kod SMS jest ważny przez 120 sekund. Jeśli przez ten czas nie zostanie wykorzystany, po jego wpisaniu zostaniesz poproszony o podanie nowego kodu.
Jak zmienić środek uwierzytelniania ?
Zmiany środka uwierzytelniania operacji możesz dokonać w dowolnej placówce Banku Spółdzielczego w Gorzycach.
Poziom bezpieczeństwa komunikacji pomiędzy witryną internetową, a jej Klientem zależy od poziomu bezpieczeństwa każdego z elementów uczestniczących w tej komunikacji. Zabezpieczenia po stronie Banku spełniają wysokie standardy i są cyklicznie testowane i audytowane. Dlatego działania cyberprzestępców ukierunkowane są na zabezpieczenia po stronie Klienta.
W celu zachowania bezpieczeństwa środków zdeponowanych na rachunku bankowym staraj się odpowiednio zabezpieczyć komputer oraz stosuj podstawowe zasady bezpieczeństwa. Śledź na bieżąco informacje zamieszczone na stronie Banku dotyczące nowych zagrożeń w bankowości internetowej.
Aktualne ostrzeżenia, komunikaty i poradniki dla Klientów banków publikuje również Związek Banków Polskich na stronach internetowych: http://zbp.pl/dla-konsumentow.
Korzystając z bankowości elektronicznej EBO eBank onLine pamiętaj o podstawowych zasadach bezpieczeństwa.
Przed wpisaniem identyfikatora i hasła zawsze sprawdzaj:
1. Czy adres strony do logowania zawsze rozpoczyna się od https://
2. Czy w prawym dolnym rogu okna przeglądarki (pasek statusu) lub obok paska adresowego znajduje się symbol zamkniętej kłódki; świadczy on o nawiązaniu szyfrowanego połączenia z bankiem;
3. Czy po kliknięciu w kłódkę pojawia się informacja, że certyfikat został wystawiony dla EBO Banku Spółdzielczego w Gorzycach i jest on ważny, sprawdź warunki poprawności certyfikatu.
Pamiętaj:
- Korzystaj wyłącznie ze sprawdzonych i pewnych komputerów. W żadnym wypadku nie korzystaj z ogólnodostępnych stanowisk internetowych (np. w kawiarenkach internetowych, bibliotekach publicznych, szkolnych laboratoriach, itd.).
- Systematycznie używaj oprogramowania antywirusowego i stale dbaj o jego aktualizacje.
- Instaluj nowo pojawiające sie poprawki (łaty, patche) systemowe i programowe związane z bezpieczeństwem w sieci, pamiętając o tym, żeby pobierać je z wiarygodnych źródeł (producentów oprogramowania).
- Używaj osobistego firewalla (Firewall - system ochrony komputera przed ingerencją wewnętrzną lub zewnętrzną przez ograniczenie dostępu do informacji o Użytkowniku i zasobach jego komputera).
- Nie zostawiaj komputera podłączonego do sieci, jeśli z niego nie korzystasz.
- Nie otwieraj i nie uruchamiaj plików i programów nieznanego pochodzenia.
- Zapamiętaj hasło dostępu do Twojego konta i pod żadnym pozorem nie udostępniaj go osobom trzecim.
- Po zakończeniu czynności w systemie EBO eBank onLine pamiętaj, aby się zawsze wylogować.
- Pamiętaj również o tym, że Bank Spółdzielczy w Gorzycach nie używa aplikacji wykorzystujących usługę pulpitu zdalnego oraz nie wysyła e-maili, w których Klient jest proszony o podanie jakichkolwiek poufnych danych np. Identyfikatora, imienia i nazwiska, numeru PESEL itd. Jeżeli otrzymasz takiego e-maila - nie odpowiadaj na niego; skontaktuj się z Bankiem i poinformuj personel o próbie wyłudzenia
Wymagania sprzętowo-systemowe:
- przeglądarka internetowa,
- połączenie z Internetem.
1. Dla kogo przeznaczona jest bankowość elektroniczna EBO eBank onLine?
W chwili obecnej z bankowości elektronicznej mogą Klienci, którzy posiadają Rachunek bieżący lub ROR (SUPER, PRP) w Banku Spółdzielczym w Gorzycach i podpiszą umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną.
2. Kto, oprócz mnie, może mieć dostęp do mojego konta bankowości elektronicznej?
Do Twojego konta bankowości elektronicznej możesz mieć dostęp Ty, a w przypadku konta wspólnego – Ty oraz współposiadacz konta oraz Pełnomocnik do rachunku. W takim przypadku każdy użytkownik otrzymuje swój identyfikatory użytkownika, hasła oraz środki dostępu.
3. Posiadam w Banku Spółdzielczymw Gorzycach rachunek ROR oraz rachunek firmowy. Czy to oznacza, że otrzymam dwa odrębne identyfikatory i hasła?
Nie, w takim przypadku możemy do obu rachunków nadać jeden identyfikator i jedno hasło. Po zalogowaniu możesz w bardzo prosty sposób przełączać się pomiędzy poszczególnymi rachunkami.
4. Zapomniałem identyfikatora użytkownika i/lub hasła do logowania. Co zrobić?
Zarówno w przypadku zapomnianego identyfikatora, jak i hasła do logowania, niezbędna jest wizyta w placówce Banku. Pracownik po ustaleniu Twojej tożsamości odtworzy zapomniany przez Ciebie identyfikator lub zresetuje nadane Ci hasło. Po zresetowaniu hasła będziesz logować się tak, jak za pierwszym razem (za pomocą hasła aktywacyjnego).
5. Podczas logowania wpisałem złe hasło. Co teraz?
Jeśli złe hasło wpisałeś tylko raz – nic się nie stało, możesz je wprowadzić jeszcze raz. Dopiero po trzeciej próbie dostęp do Twojego konta zostanie zablokowany. W takim przypadku odblokowania hasła możesz dokonać: za pomocą usługi IVR, w dowolnej placówce Banku lub telefonicznie po uprzedniej weryfikacji Klienta.
6. Obawiam się, że moje dane do logowania mogły wpaść w niepowołane ręce. Jak mogę zablokować dostęp do konta?
Jeśli podejrzewasz, że ktoś mógł wejść w posiadanie Twojego identyfikatora, hasła niezwłocznie zablokuj dostęp do swojego konta poprzez trzykrotne wpisanie błędnego hasła lub wybierając opcje zablokuj w bankowości internetowej. Następnie odwiedź dowolną placówkę banku w celu uzyskania nowego hasła aktywacyjnego oraz nadania nowych środków dostępu. Aktualną listę placówek, wraz z godzinami otwarcia, znajdziesz na stronie internetowej banku www.bsgorzyce.pl w zakładce Placówki i bankomaty.
7. Czy można zmienić identyfikator lub hasło logowania?
Identyfikator jest na stałe przypisany do Twojego konta i nie podlega on zmianie. Hasło służące do logowania możesz natomiast zmienić w każdym momencie w zakładce Ustawienia » Zmiana Hasła. Ta operacja wymaga uwierzytelnienia hasłem.
8. Jak wygląda przykładowy SMS z hasłem?
Nadawcą SMS-a z hasłem jest Bank.W treści znajdziesz numer SMS-a oraz datę jego wysłania, szczegóły uwierzytelnianej transakcji oraz kod uwierzytelniający. SMS przychodzi na podany wcześniej numer telefonu w kilka sekund po zatwierdzeniu wykonywanej operacji.
9. Co zrobić w przypadku zmiany numeru telefonu, na który przychodzą kody SMS?
Jeśli chcesz zmienić numer telefonu, na który mają przychodzić kody autoryzacyjne, możesz to zrobić w dowolnej placówce Banku. Aktualną listę placówek, wraz z godzinami otwarcia, znajdziesz na stronie internetowej banku www.bsgorzyce.pl w zakładce Placówki i bankomaty
10. Jaki jest czas ważności kodu SMS?
Kod SMS jest ważny przez 120 sekund. Jeśli przez ten czas nie zostanie wykorzystany, po jego wpisaniu zostaniesz poproszony o podanie nowego kodu.
11. Czy błędne wpisanie kodu zablokuje narzędzie autoryzacji?
Po trzeciej nieudanej próbie wpisania hasła z tokena i SMS dostęp do Twojego konta zostanie zablokowany. W takim przypadku konieczne jest odblokowanie rachunku
12. Czy kod wygenerowany do potwierdzenia jednej dyspozycji może być użyty do potwierdzenia innej?
Nie, każdy kod może być użyty tylko raz. Podczas uwierzytelniania transakcji system zawsze podaje numer kodu, który należy wpisać.
13. Czy wszystkie przelewy realizowane za pomocą systemu EBO eBank onLine wymagają uwierzytelniania kodem?
Z założenia wszystkie dyspozycje realizowane poprzez system EBO eBank onLine wymagają uwierzytelniania kodem. Podczas dodawania nowego kontrahenta lub szablonu przelewu możemy jednak wybrać opcję „Zaufany kontrahent” czy „Zaufany szablon”. Przelewy wykonywane dla zaufanych kontrahentów i według zaufanych szablonów są realizowane bez konieczności uwierzytelniania kodem.
14. Czy jakakolwiek dyspozycja wymaga podania więcej niż jednego kodu uwierzytelniającego?
Nie, za każdym razem podczas uwierzytelniania transakcji jesteś proszony o podanie jednego kodu.
15. W jakich godzinach realizowane są dyspozycje przelewów dokonane za pośrednictwem bankowości elektronicznej?
Zlecenia składane na rachunki w Banku Spółdzielczym w Gorzycach są realizowane w tym samym dniu. Zlecenia na rachunki w innych bankach złożone:
do godz. 14.30 w dniu roboczym – będą realizowane przez bank w dniu ich złożenia i w tym dniu będą dostarczone do banku odbiorcy,
od godz. 14.30 do godz. 19.30 w dniu roboczym – będą realizowane w dniu ich złożenia, natomiast przekazane do banku odbiorcy w następnym dniu roboczym, po godz. 19.30 w dniu roboczym oraz w dniu wolnym od pracy - będą dostarczone do banku odbiorcy w następnym dniu roboczym.
16. Czy mogę wydrukować z serwisu bankowości elektronicznej potwierdzenie wykonania transakcji?
Tak. Wchodząc w zakładkę Zlecenia >> Lista zleconych przelewów, przy zrealizowanych przelewach masz możliwość wybrania opcji Potwierdzenie. Wygenerowane tam potwierdzenie możesz wydrukować lub zapisać (jako html oraz jako PDF). Dodatkowo realizując przelew możesz podać maila, na którego ma zostać wysłane potwierdzenie realizacji – może to być Twój adres e-mail lub osoby, której przekazujesz pieniądze.
Odblokuj dostęp do konta przez telefon
Chwila nieuwagi, mała litera zamiast wielkiej czy zła cyfra – i po trzech próbach dostęp do bankowości elektronicznej jest zablokowany. Aby móc odblokować hasło telefonicznie, uaktywnij usługę IVR. Zrobisz to w bankowości elektronicznej – zakładka Ustawienia – Obsługa przez telefon poprzez aktywację obsługi przez telefon oraz ustanowienie Telekodu.
Jak odblokować hasło poprzez usługę IVR?
Zadzwoń pod numer 32 700 99 45
Na klawiaturze wystukaj identyfikator do bankowości oraz Telekod, zatwierdzając je przyciskiem „#”,
Wybierz 1 – odblokowanie dostępu do konta.
Ustal hasło tymczasowe (8-20 znaków),
W ciągu 10 min. zaloguj się do EBO używając hasła tymczasowego, po zalogowaniu ustal nowe hasło.